شما اینجا هستید   |

    آخرین اخبار : پیچ و خم تصویب و اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان
پیچ و خم تصویب و اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان
قانون تسهیل ازدواج جوانان؛ قانونی جامع و کامل است که بسیاری از مشکلات جوانان را تحت حمایت خود قرار داده است، اما عدم اجرای آن توسط مسئولان سبب شده مسیر ازدواج همچنان پر پیچ و خم باقی بماند.

پیچ و خم تصویب و اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: قطعاً مطلوب است که قوانینی برای رفع مسائل کشور با خرد جمعی تصویب شود این قانون هم با این نگرش در شرایطی که کاهش آمار ازدواج در کشور تشدید می‌شد آماده و برای ابلاغ اجرا شد و برخی بندهای آن اجرا و برای اجرای برخی دیگر تلاش‌هایی به انجام رسید و البته متأسفانه بخش‌هایی از این قانون بدون استفاده ماند.

 

شریفیان عنوان کرد: یک بخش از راه حل اجرای این گونه قوانین آن است که برای آن حتماً ضمانت اجرایی در خود قانون تعبیه شود و البته ترک فعل صورت گرفته احتمالی مستوجب مجازات شناخته شود.

 

وی تصریح کرد: بخش دیگر آن این است که اجرای این قانون از طرف یک نهاد متولی مشخص که پاسخگوی مسائل مرتبط با این حوزه در برابر مجلس و قانون باشد انجام شود؛ اساساً هر قدمی که برای تسهیل ازدواج جوانان و حمایت از خانواده برداشته شود، در شرایط فعلی کشور به لحاظ قرار گرفتن در سال‌های پایانی پنجره جمعیتی بسیار مهم است و دولت باید اجرای این قانون را پس از ۱۶ سال در برنامه‌های خود قرار دهد.

تگ های مطلب :
به اشتراک بگذارید : | | |