شما اینجا هستید   |

    آخرین اخبار : اورژانس و درمانگاه بیمارستان اسلامشهر هرچه زودتر افتتاح شود
اورژانس و درمانگاه بیمارستان اسلامشهر هرچه زودتر افتتاح شود
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:

اورژانس و درمانگاه بیمارستان اسلامشهر هرچه زودتر افتتاح شود

اسلامشهر- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اورژانس و درمانگاه بیمارستان اسلامشهر طبق وعده رئیس جمهور می بایست، دهه فجر سال گذشته به بهره برداری می رسید، که متاسفانه انجام نشد.

مهدی شریفیان در گفتگو با خبرنگار مهر از دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص بررسی آخرین وضعیت مصوبات و وعده‌های مقرر در سفر رئیس جمهور به اسلامشهر خبر داد و افزود: هماهنگی لازم جهت رفع برخی مسائل مهم شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر از جمله جذب پزشک متخصص، پیگیری اخذ مجوز چارت و ساختار و همچنین استخدام کادر اداری و درمانی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بهداشتی، تجهیز مراکز بهداشتی شهری و روستایی و همچنین پیش‌بینی اعتبار جهت احداث مراکز بهداشتی جدید متناسب با رشد جمعیت در این دیدار انجام شد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده رئیس جمهور و وزیر بهداشت مبنی بر بهره‌برداری از بخش اورژانس و درمانگاه این بیمارستان در دهه فجر سال گذشته که تاکنون محقق نشده، گفت: همانطور که رئیس‌جمهور تأکید کرده بود، باید بخش اورژانس و درمانگاه تا دهه فجر سال گذشته تکمیل می‌شد که بنا به دلایلی که مسئولین دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه کردند امکان بهره‌برداری از بخش اورژانس میسر نبود ولی انتظار این بود که با توجه به تکمیل عملیات عمرانی بخش درمانگاه، این بخش آماده ارائه خدمات به مردم اسلامشهر شود که متأسفانه تاکنون این وعده رئیس جمهور محقق نشده است.

وی ضمن تأکید بر جذب نیروی بومی در بیمارستان اسلامشهر، گفت: ضروری است به موازات تکمیل عملیات عمرانی، معاونت‌های درمان و توسعه وزارت بهداشت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مقدمات جذب نیروی انسانی و خرید تجهیزات مورد نیاز آن را انجام دهند که در موضوع جذب نیروی انسانی، نیروهای بومی باید در اولویت قرار گیرند.

شریفیان همچنین بر پیگیری تخصیص اعتبار پروژه‌های نیمه‌تمام بهداشتی و درمانی اسلامشهر تاکید کرد و خواستار اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات سلامت برای تسریع در تکمیل پروژه بیمارستان شد.

بر اساس این گزارش پروژه احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر از سال ۱۳۸۷ آغاز شده و تا اوایل سال ۱۴۰۰ از پیشرفت حدود ۳۵ درصدی برخوردار بود، اما هم‌اکنون از پیشرفت ۷۵ درصدی برخودار است.

به اشتراک بگذارید : | | |